Trädgårdsdjur och skapat

När jag var liten, sådär en sju år. Då bodde det i min närhet en man med sin familj som gjorde djur för att ha i trädgården. Jag minns så väl att utanför deras lägenhet, ja för de bodde i en lägenhet men på nedre botten. Utanför på grässlänten hade de massor med olika djur. Små söta kaniner minns jag och så minns jag rådjuren. Det var en mamma med sina två kid. Jag kom dit så ofta jag bara kunde och frun var alltid ut och pratade med mig. Jag minns inte om de hade egna barn…
I alla fall minns jag rådjuret. Det som vi fångade på bild utanför vårat hus i torsdags kväll var lika fint det. Där det stod och mumsade på min ungerska syren, den lilla (och nu bryter vi en stund när jag pratar lite franska).

OJ! Vad den blev suddig!! Men vet du, jag var så ivrig att lägga ut den just nu ikväll, så du får gissa hur den ser ut tills i morgon, då kan jag fota om den så får du se om du såg rätt.
Jag är i allafall så trött nu så mina ögon ser egentligen ingen skillnad alls…eeehh. Sova? Nu?


Jaa!
Gonatt!

Posted in Okategoriserade

Kommentera

