Första advent och första ljuset är tänt,

startskottet har gått och nedräkningen har börjat.
Första luckan öppnades i morse i barnens choklad kalendrar. Ikväll börjar adventskalendern på tv. Ja, den går på morgonen också men då hinner vi inte se. Som vanligt så är föväntningarna höga och hoppas att det är en bra kalender i år. Vi är barnsligt förtjusta i sånt, hela familjen.
Vilken är din bästaste bästa kalender av alla?
Jag har flera favoriter men den roligaste i vuxen ålder är Höjdarna och Lipton i synnerhet.
Han har ett uttalande om kyla som fick mig att skratta så tårarna rann:
”Om jag går ut, så måste jag ju ha mössa på mig. Men då blir ju håret helt elektriskt.
Tar jag av mig mössan, så fryser jag ju ihjäl! Äh, jag går in!!”
*LER STORT!*

Nu önskar jag alla en härlig fortsatt kväll!

Posted in Okategoriserade

6 thoughts on “Första advent och första ljuset är tänt,

  1. Inne och kikar i din blogg.

    Har ni sett den nya kalendern idag? Vad tyckte ni i så fall?

    Jag såg en liten stund men tyckte inte den var någonting.

    En av mina favoriter är trolltider. Finns säkert fler som jag inte kommer på nu.

    Vicki

    Gilla

  2. Inne och kikar i din blogg.

    Har ni sett den nya kalendern idag? Vad tyckte ni i så fall?

    Jag såg en liten stund men tyckte inte den var någonting.

    En av mina favoriter är trolltider. Finns säkert fler som jag inte kommer på nu.

    Vicki

    Gilla

Kommentera

