Bajen

Japp!
Jag menar verkligen Bajen – Hammarby:


Hoppas nu bara att mottagaren blir nöjd med sin beställning.
Den här var en riktigt klurig en som jag nästan var på vippen att be att få slippa göra. Det har inget med själva Bajen att göra – jag är den mest ointresserade av sport som kan finnas. Däremot så har mina manliga familjemedlemmar indoktrinerat mig med just Bajen. Återstår att se vad hon säger…

Denna vecka har varit en smula hektisk:
Allt nedan förutom disk, mat, tvätt, komma i tid till jobbet…
Måndag
Jobb:Förbereda allt inför grötfrukost med föräldrarna på onsdag.
Hemma:Börja på beställningen ovan.
Tisdag
Jobb: Koka gröten – nervös som f-n att det inte ska räcka, har ingen aning om hur många som kommer!!
Hemma: Plocka fram kläder till Simon som ska ha Nobel lunch på skolan – KUL grej!!
Fortsätta med beställningen ovan.
Onsdag
Iväg till jobbet redan halv 6 – farmor dockar i och hjälper iväg barnen på morgonen.
Jobb: Värma gröt och ränna runt som en skållad råtta under 1½ timme.
Gröten räckte och blev över!! PUH!
Hemma: Upptäcker att Simons tomtedräkt inte har kommit iväg än.
Göra färdigt det sista på beställningen ovan, börja på ett födelsedags kort som också är beställning.
Torsdag
Jobb: Gå ut med jobbet och fira av en jobbarkompis som ska sluta.
Göra klart beställningskortet.

8 reaktioner på ”Bajen

  1. Sollan, tavlan är JÄTTEFIN, verkar vara många fina detaljer,det gillar jag. jag vill se HELA den. Jag blev i alla fall så inspirerad att jag började altra en tavla jag med, fast inte å nåt fotbollslag……
    häls Ylva

    Gilla

  2. Hej där! 😉 Vilken fin tavla! Själv är jag ingen idrottsfantast och ser aldrig på sport. Men jag kan tänka mig att mottagaren kommer bli väldigt glad.

    Gilla

  3. Bajen säger mig ingenting eftersom jag är totalt ointresserad av allt som kallas sport. Men tavlan är fin. 🙂

    Gilla

  4. onnistunut tilaus työ! kyl varmasti kelpaa tilaajalle! sinulla kuulostaa olleen kiireinen viikko mut pieneni lohdutuksen sana niin se taitaa olla muillakin kiirettä joulu alla!

    Gilla

Kommentera

