Jag stavar på

i full fart mot mina nya mål. Mycket tack vare min nyvunna ”sparring partner” Susanne på jobbet. Såå kul att ha nån att gå med och som får mig att komma iväg även de dagar som det kan kännas lite trögt. Idag kom hon  med våra stegräknare till jobbet så nu sitter min nyaste följeslagare bekvämt på min byxlinning och samarbetar. Idag blev det 9568 steg. Inte illa alls!

Jag hoppas på att komma till mina första fem minskade kilon snart. Än så länge är det i snigeltakt som vikten minskat, just nu är det -3,1 kg kvar. Men så har jag ju lovat mig själv att fullfölja detta denna gången så det får både stå stilla och gå uppåt om det så vill mellan varven – jag ska fortsätta i allafall. De positiva sidorna är:

  • Jag är mycket piggare
  • Kroppen  har ”tajtat till sig”
  • Jag är inte alls sugen på sötsaker
  • Jag sover mycket bättre
  • Jag är lugnare och hinner ”rensa ut” jobbet innan jag kommer hem

Mätte mig i helgen så en gång i månaden tänkte jag göra en ny mätning. Ska bli intressant det med.

Nu är det dags att sova igen.

Kramen

Posted in Okategoriserade

Kommentera

