Senaste skapelsen…

… är ett julalbum som jag gjort till Simon. 
Här är framsidan:

 

Jag har använt blandade gamla julpapper som jag satt ihop och sedan sytt runt om i ytterkanten på både själva albumbladet och den utstansade delen. Till den yttre sömen använde jag symaskinen och den inre sydde jag för hand. Blandade dekorationer, bla utstansade grangrenar och röda paljetter som blev fina att ha som röda bär.

Nästa sida är ett foto på vår sovande tomte, som brukar ligga under granen och snarka lite behagligt. Just denna tomte ären riktigt gammal  en som har legat i många år i skyltfönstret på en butik och snarkat till många barns skräckblandade förtjustning. När han sen skulle gå i pension så fick han flytta hem till oss.
Lite band som jag sytt fast i ena kanten, några blingstenar, paljett och utstansade grangrenar igen. Stämpel är från Stämpelboden, den lilla tomten med säcken.
Pepparkakshjärtat är en mall från Fiskars med ett utstansat hjärta i. Etiketterna har jag skrivit ut från Scrapbooking by Mirabyll som jag sedan chalkat och skrynklat efter behov. 🙂 

Närbild på hjärtat som jag lagt i en liten droppe Pearlmaker i. Ett lite fiffigt sätt att använda sig av sina gamla stansar som gärna samlar damm. 😉

Kom gärna tillbaka i morgon och kika på fler sidor ur mitt album. 🙂

Posted in Okategoriserade

One thought on “Senaste skapelsen…

Kommentera

