Tyst och stilla

Det är fredag och min sista arbetsdag. Det är tyst och stilla här hemma, alla andra i familjen sover. Till och med Tippen gick och la sig igen efter att han sett till att jag kommit upp ordentligt. 🙂 Det är så han är vår lilla Tippenkatt. Ser nogsamt till att alla familjemedlemmar kommer upp som de ska och då först är han nöjd. När killarna gick på sommarlov satte han sig utanför deras dörr och talade om att ” Hallå! Du glömde dom därinne!” när jag bara gick förbi honom och vidare in i köket. Efter flera dagar förstod han att de tydligen inte skulle upp. 😀

Om ca åtta timmar går jag på semester. Det kan säkert ingen av er ha missat eftrsom jag tjatat så. 😉
Som jag känner  mig så skulle jag ha behövt gå på semester redan för en månad sen, men jag har lyckats gå ner i varv ordentligt nu under den här sista veckan. Varje dag när jag gått från jobbet har jag inbillat mig att jag redan är på semester och det har funkat så pass bra att jag haft svårt att komma i säng i tid.  I kväll kan jag vara uppe hur länge jag vill och bara därför kommer jag nog däcka redan vid tio. Bara för det.

Ha en toppen fredag! 😀

Posted in Okategoriserade

2 thoughts on “Tyst och stilla

  1. Ja, sådär brukar det vara. Hoppas du kommer i säng lite senare… Men du kanske behöver lägga dig tidigt för att sen komma in i semestern lixom.
    Ronnie gick för en vecka sen o då var jag däckad redan vid 22 som vanligt men nu blir det efter midnatt vi lägger oss. Blir senare o senare läggdags… 😉

    Gilla

Kommentera

