Lördag

Tanken var ju att det skulle bli en stavrunda. Jaha, inte nu heller, tänker ni? Helt riktigt! MEN istället för att bege sig ut i ganska kylig septemberdag så körde jag ett pass med min Wii Fit Plus.
Eftersom jag har mina två diskbråck och behöver träna upp musklerna runt dem så var det klokare att göra det. En halvtimme yoga och en halvtimme aerobics blev dagens pass. Och min rygg mår alldeles toppen. 😀

Fördelen med detta ”spel” för mig är:

  1. Jag har det hemma och kan alltså inte skylla på att jag måste iväg nån annanstans för att träna och det orkar jag inte.
  2. Det kostar mindre än ett träningskort och jag kan hålla på hur många år som helst.
  3. Jag har tillgång till det även de gånger som jag i normala fall inte kunnat för att inte lämna killarna ensamma. Jag är ju där då hela tiden.
  4. Jag får köra i min egen takt och hur många gånger jag vill/ orkar utan att ha nån överstimulerad gapig tränare på mig.
  5. Jag slipper svettas med andra och duscha alldeles ensam. 🙂

Funderar på att ta ett pass varannan dag på morgonen innan jobbet. Det borde funka…vi får se.  

Just nu står vågen på -6 kg. Tjohoo! 😀

Skapande då? Jomen kika på ”100 alster” sidan så finns det lite nytt.
Nu ska jag kika på lite foton för jag är sugen på att scrappa en Lo eller två. 😉

Ha en bra lördag!
Kram!

Posted in Okategoriserade

Kommentera

