Full fart!

Hej igen. Det var ett tag sen nu men hela veckan har varit fullspäckad med mycket jobb och möten på em och kvällar. Det är ju nu den tiden då allt ska avslutas och färdigställas inför jul och ny termin. I onsdags hade jag i alla fall möjlighet att smita förbi Skapa Hobby och hämta mitt månadspaket där. Helt underbara papper från Inkidos senaste julkollektion. Jag var dock en smula skeptisk först eftersom det är rosa och inte rött bland julpapperen men efter att ha umgåtts med dem och faktiskt skapat tre julkort i går kväll så känns det helt okej. Till och med för någon så färgtraditionell som jag när det gäller julen.

I dag har killarna och jag förberett för den första avdent. Vi började lite i går redan med att hänga upp julgardinerna. Idag har vi städat, fejat, bytt till juldukar, tagit fram adventsljusstakarna och sist men inte minst, som Simon alltid säger, så har vi tagit fram hans älskade julkrubba. För stämningens skull spelade vi julskivor när vi städade och till lunch fick det bli tomtegröt. Ja, vi längtar först och främst till i morgon men sen också till den första december.

Julkorten ja. Här ser du dem:

Nu ska jag koka lite kaffe, ladda i gång en mysig ljudbok och pyssla lite på julklappar. Kanske blir det något litet julkort till.

Ha en trevlig eftermiddag och kväll.

Kram!

5 reaktioner på ”Full fart!

Kommentera

