Inspiration Skapa Hobby: Magnetiskt

Gör bara vad ditt hjärta säger:

En liten magnet i kärlekens tecken.

Jag klippte ut en cirkel ur det röda sammetspapperet och stämplade sen med Skapas egen textstämpel på ett vitt lite pärlemoskimrande papper. Sen klippte jag ut detta i en aningens mindre cirkel för att få det röda som en inramning. När jag stansat ut två hjärtan ur det röda papperet och limmat fast dem la jag en liten rand med vitt glitterlim (Stickles) längs den vita kanten. Tyvärr syns det inte alls på bilden.
Dessa magneter finns just nu på Skapa och är superenkla att dekorera. Man kan lätt öppna dem med en liten nål eller liknande och på så sätt får man ut bakstycket. När man dekorerat klart knäpper man bara bakstycket på plats igen och sätter upp den på kylskåpsdörren. Lätt som en plätt!
Detta var så kul  och väldigt vanebildande att jag ska göra några till där jag ska sätta i de små skolfotona och så ska killarnas farmor få dem att ha på sitt kylskåp.
Perfekt även som en liten gåbort present med någon klok text ur Skapas egna stämpel kollektion.

Ha det gott!

Kram Sollan

Posted in Okategoriserade

2 thoughts on “Inspiration Skapa Hobby: Magnetiskt

  1. Så enkelt och så fint att ha på kylskåpsdörren:
    Jag har också varit inne på skolfotona. Men det gick inte att beskära snyggt. Inte på våra i alla fall… :-\

    Gilla

Kommentera

