6/100 Vab och Creative Scrappers

Idag trodde jag att jag skulle gå och jobba igen. På med smink och kläder, upp med killarna, frukost och…stirrade på Simon som hostade som en galning. Och han slutade ju inte att hosta. Återigen konstaterade jag att det var bara att ringa till alla berörda och stanna hemma. Jippie vad poppis man blir men vad göra? Nu ligger han uthälld i soffan med dubbla filtar, saft, te och halstabletter och tittar på favoriten Star Wars. Och hostar som en galning!
Jag satte igång en tvättmaskin så att åtminstone någon får jobba idag och det hade ju varit perfekt att hänga ut kläderna men har vi en extremt blåsig måndag och det friskar på riktigt rejält. Kläderna skulle säkert hamna nere vid centrum, visserligen säkert torra inom en kvart men bäst att låta bli. Efter att ha varit ute och ropat in katten blev jag riktigt frusen så en kofta åkte på när jag kom in igen.

I helgen har jag haft en egen scrapmaraton och här ännu ett resultat av den.

Hos Creative Scrapper hittade jag denna skiss och var bara tvungen att göra en Lo efter den.

Här är min tolkning:

Nu ska jag gå och koka mer te, göra mer saft och puffa upp kuddarna åt sjuklingen. Kanske att jag smiter till pysselbordet senare och grejar på en ny Lo.

Ha det gott!

2 reaktioner på ”6/100 Vab och Creative Scrappers

  1. Hälsa Simon att han skall krya på sig! Tråkigt med sjukdag samtidigt som jag hoppas att du hinner sätta dig vid pysselbordet. Ses vi snart? Kram N.

    Gilla

Kommentera

