8/100 Ledig dag.

Vilken fantastisk sommardag det har varit idag och så skönt att plötsligt vara ledig en dag mitt i veckan. Kändes urkonstigt!
Vi passade på att ta en stavrunda efter frukost, Tommy och jag. Det är så himla härligt sätt att komma igång på och så är motionspasset avklarat och resten av dagen kan ägnas åt annat. Killarna fick inte följa med idag men så fort de är helt krya så kör vi hela familjen.
Efter en dusch och lite kaffe så satte jag igång att sortera mina brads. Jag fick panik ganska omgående för de täckte en normalstor bricka och de är ju inte direkt stora. Som tur är har jag en väldigt hjälpsam man som offrade sig och där satt vi i säkert en timma och sorterade.
Som så många gånger annars så hittade jag sånt jag inte ens visste att jag ägde och det blev en hel del glada utrop. 😉 Nu har jag stenkoll på dem så det blir ju avsevärt lättare att använda dem också vilket är mitt motto: Det man har ska man använda!

Idag blev mitt åttonde alster ”Burk styltor” ett alster där jag fått användning av lite överblivna pappersremsor. Jag tycker att det blir rätt fint när man kombinerar olika mönster såhär.

Lite trädgårdsfix blev det också men mest tog vi det bara lugnt. Jordgubbarna fick ett välbehövligt nät på sig, så inte de hungriga rådjuren får för sig att det är en smaskig buffé.

Ha en mysig kväll!

Posted in LO

3 thoughts on “8/100 Ledig dag.

  1. Jättefin LO! Och det är självklart att allt ska användas! Vilket du har blandat jättefint med olika remsor!
    Kram Serafin! 🙂

    Gilla

  2. Kanon snygg, gillar också ”rems” LO:sar. Klart man ska använda det man har, det är bara ibörjan man tänker det ska jag spara till det och det….. Ha en bra vecka Kram

    Gilla

Kommentera

