12/100 Nationaldagen och premiärdopp

Jag har precis kommit in från en fantastisk grillmiddag. Det är så gott att det går inte att beskriva. Fläskytterfilé, champinjoner, paprika, majskolvar, grillost, bearneise, potatissallad, grönsallad och hemgjort vitlöksbröd. Mums!!
På den nya grillen blir allt som en dröm. Mmmmm. Det kommer att bli många grillkvällar i sommar.

Nationaldagen är det i dag ja. Är det någon som firar den? Jag tänkte att man borde ju i alla fall flagga. Men vi har ingen flaggstång och vid närmare eftertanke ingen flagga heller. Däremot hade jag en hel del tvätt som jag hängde upp. Vimplar typ. Funkar väll? Eller?? Vi såg i alla fall en parad med trumpeter och trummor som passerade förbi med både flaggor och glada miner.

Poolen är äntligen färdig fylld. När det var klart skulle Anton i och det fort! -Det är tretton grader, förklarade jag. -Mmm, svarade han medan han letade efter badbyxorna. – Det isar sig i benen om man går i nu, fortsatte jag. -Mmm, mamma var finns handdukarna? fick jag till svar och ungen var redan i poolen.
Jahaja.  Det isade sig i benen men nog sjutton skulle han doppa sig och när det var klart så var han i ett bra tag. Två gånger till badade han idag. – Man måste det så att det blir på riktigt. – Jaha?! Det visste jag inte. – Jo, så är det, och så gick han in.
Basånivet lixom. 😉

Dagens Lo: Akrobater.
Himlans duktiga sådana såg vi på Finlandsfärjan förra sommaren. Två stycken som cyklade på enhjuling, jonglerade, gjorde volter. Det sista numret var att samla tio ungar på rad där de fick krypa ihop på knä och en kille hoppade över dem och slog en volt! Otäckt och otroligt!

Ha det gott!

Posted in LO

One thought on “12/100 Nationaldagen och premiärdopp

Kommentera

