5/100 Babykort och kläder efter väder?

Ännu en liten docka kom till världen alldeles nu och då behövdes det ett litet kort att gratta med.

För ovanlighetens skull har jag använt mig av en motivstämpel. Det händer inte särskilt ofta, nej.
Jag måste erkänna att jag har tröttnat lite på dem men här passade en liten hÄngla flicka alldeles utmärkt.
Kanin”tagen” har jag gjort själv.
I godisaffären fanns små söta chokladägg och foliet från ett av dem har jag sparat och sen klätt in en tag i. Passade perfekt som ett litet hänge här. 🙂

Kläder och väder. Man säger ju att man ska klä sig därefter.
I går small det till och blev -20 grader. Lite chock sådär på morgonen vid 6 tiden. Kan ju säga att bara åsynen av siffrorna gjorde mig klarvaken. Vi muttrade lite över det och funderade på om vi kanske skulle kunna ta ledigt rent av. Jobba hemifrån…hade varit trevligt men…nähäpp.
Går till busshållplatsen och det är riktigt kallt. Jag hade min kappa som går nedanför knäna och ville inte ta termobyxor med flit eftersom jag skulle shoppa lite på eftermiddagen. Däremot hade jag ordentligt på mig ändå.
Det står en kvinna redan där i ungefär samma mundering som jag har och efter nån minut så kommer det en ung tjej och gör oss sällskap.
När jag såg henne höll jag på att frysa ihjäl!
Människan har ett par tunna strumpbyxor/tajts, en hyfsat bra jacka som trots det slutade vid midjan och sen en pälsmössa på huvet.
Men vad hände?
Glömde hon något när hon klädde på sig?
Och det syntes tydligt att hon också höll på att frysa ihjäl.
 
Nä jag fattar inte.

Tur att bussen inte var sen…

Posted in Okategoriserade

Kommentera

