7/100 Ännu en liten prinsessa.

Fast denna lilla sessa kommer ju förvandlas till en Drottning en vacker dag.
Som de flesta andra har jag vaknat till nyheten, lyssnat och sett prins Daniels presskonferens, sett dem skjuta salut och ja, jag är glad.
Det är magiskt.
Det är ju magiskt att få ett barn. Att kunna få ett barn.
Det är magiskt att Kronprinsessparet har fått en prinsessa.
Och jag tycker att alla barn är värda en salut. 🙂
Det ska bli spännande att följa konseljen i morgon och få veta vad det lilla flickebarnet ska heta.
Tänk om hon kunde få heta nånting ”vanligt” som Anna, Maria eller Malin?
Malin tycker jag är fint.
Det klart att Christina, Desirée och Madeleine är ju också fina men jag gillar Malin. Eller Ida.
Det är liksom lite mjuka namn. Fast jag tror att lillsessan kommer att passa i det namn hon får.

Ett krya på dig kort som jag skickat som pepp och uppmuntran.

En hÄngla tjej och en liten hÄnglafjäril som hänge. 

Jag är så himla dålig på att använda mina motivstämplar men sen kom jag  på  att stämpla på krympplast och göra  ett hänge. 
Det är hysteriskt roligt varje gång den förvandlas till en yttepytte liten figur. *Ler* 
Eftersom jag använder en värmepistol och motivet knorvar ihop sig rätt ordentligt så gäller det ju att vara med och platta till det innan det stelnat. Akrylblock tillhands är ett tips.    
Jag har färglagt med Promarker och tyvärr blir det lite flammigt då.   

Vi fortsätter att krya på oss, Anton och jag. Båda landade i förkylning och feber som jag försökte ignorera in i det sista. Men tillslut så fick vi ge upp.
Men vi är på bättringsvägen och solen skiner.
Undrar om det är för att prinsessan kom? 😉

Ha det gott!

Posted in Okategoriserade

Kommentera

