21-26/100

Onsdag och ett strilande regn faller utanför. När jag gick min promenad på väg hem så såg jag pyttesmå blad som började komma fram på träden. Vitsippor stod i klungor på vissa ställen och faktisk, hur galet det än låter så såg  jag två maskrosor!
De bor i en liten skreva i berget där solen ligger på hela dagarna så jag kan förstå att de fått helt fel signaler. *S* Jag erkänner att jag stod en lång stund och tittade för att se att det inte var tussilago men nä, alldeles för smala skaft och alldeles för stora blommor.
Tyvärr är de svåra att fota då de växer på andra sidan en vältrafikerad väg och där det inte finns många cm att stå på vid sidan av vägen. Ska se om jag kan ta med mig en bättre kamera än mobilkameran och zooma och samtidigt ge bilisterna något att undra över.
Fast i dag med alla mobilkameror så är det väll inget konstigt att fota ett berg.
😉

Jag gjorde två Smashböcker förut och där fick jag in alla små lappar, bilder, minifoton, vykort, små teckningar, klistermärken mm som jag sparat från det att barnen var små. Ett proppfullt tidningsställ med saker!
Och nu är det två proppfulla Smashböcker.
Jag tyckte konceptet var så kul att jag gjorde en till.

Framsidan:

Insidor:

26 sidor allt som allt och japp  jag kommer att visa dem vartefter de blir fotade och  redigerade. 🙂

Ha det gott!

Kommentera

