45/100 Fiske, stavrunda och trädgårdsfix.

En helt underbar söndag tillika helg är nu slut. Återigen känns det som att vi har haft en hel semester och vi har hunnit med att både göra nyttiga, måsten och slappa. Jag hade ju några måsten som att scrappa tre tavlor så där kan man väll säga att man förenar nytta med mycket nöje.

I morse/förmiddags tog Tommy och jag en stavrunda på efterlängtade ”Graningerundan” på 1 mil. Sen fick vi för oss att gå in på några sidovägar här och var vilket ledde till sammanlagt 11,5 km.
Jag lovar att den sista biten var seg för min del. Tur att vi var två så man kan peppa varann! Eller det var nog mest Tommy som peppade mig.
Träningsvärk är bara förnamnet efter helgens alla olika träningspass.  Jag trodde ärligt talat inte att jag skulle klara av att ta mig ner på knä för att rensa i jordgubbslandet på eftermiddagen men det gick.

Killarna har varit på kortis i helgen och haft en superkul helg. Jag tror inte jag hört att de inte haft en toppenhelg nångång faktiskt.
När vi hämtat hem dem så premiärfikade vi ute och myste lite i vårt lilla paradis. Men vi hade inte riktigt ro att sitta länge när man vill göra allt klart så fort som möjligt, så lite mer trädgårdsfix blev det. 🙂 Det är inte mycket kvar. Tyvärr så ju mer vi gör destor fler projekt kommer vi på. Det blir en tredje vända till Plantagen troligtvist i morgon eller på tisdag för att köpa hem ytterligare fyra säckar jord. Nu är det rabarberlandet som behöver en ansiktslyftning.

Båten är visserligen i sjön men den har vi inte haft tid att inviga ännu. Däremot fick Tommy ett fiskekort i födelsedagspresent.
Haha, nej inte ett fiskekort utan ett kort med fisketema.

Framsidan:

Öppnar man sen dörrarna i fiskeboden så:

Insidan:

Den lilla ”sjön” som fullkomligt kokar av fisk. 😉

Japp, 3 Layerd popupcard ännu en gång.

Undrar om det finns nån avvänjningsklinik för Popupkort? 😉

Nu är det dags att sova, igen. Nya äventyr väntar i morgon.

En reaktion på ”45/100 Fiske, stavrunda och trädgårdsfix.

Kommentera

