63/100 Råttfällor, ordning och reda….

Såhär på sommaren brukar små gnagare inte synas så mycket mer än kanske i sommarstugor. Vi har katt vilket gör att de stackars gnagarna som eventuellt befann sig i vår omgivning i princip är utrotade eller på god väg att bli det. Tyvärr har vi haft problem med att freda stackars fåglar och deras ungar från sagda katt men vi har gjort vad vi kunnat.
I alla fall så har vi inget behov av att själva mörda små möss eller större möss heller vilket gjorde att Tommy såg väldigt förvånad ut när jag sa att vi behöver köpa en råttfälla eller tre.
Ja, jag hade ju verkligen ingen lust att mörda små gnagare utan det var av helt andra skäl som jag behövde dessa fällor, nämligen ordning och reda:

Först plockade jag bort alla metalldelar som gick att få bort.
Jag har grundat med vit acrylfärg och sen kladdat med distress refill. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken färg det var som gav den härliga färgen.
Tre olika washitejp som jag täckte med ett lager 3D lack. Innan lacken torkat så strödde jag över lite små pärlor.
Till sist la jag lite krackeleringslack på. det är de ställen som syns lite mörkare i färg.

Slutligen satte jag tillbaka en del av metalldelarna som behövdes för mitt ändamål.

😀

5 reaktioner på ”63/100 Råttfällor, ordning och reda….

  1. Men så himla festligt!! Sånahär saker hade det varit jättekul om du ville skicka in till Inzpira, tycker jag – vi behöver alltid fler roliga idéer och kreativitet! 😀

    Gilla

Kommentera

