64/100 Magi och Clean & Simple

Ibland hittar man det där magiska, förtrollande som sätter fart på fantasin.
Det här stället har vi kört förbi massor med gånger och jag har varje gång tänkt att det ser så mysigt ut. Vackert.
Den här gången så stannade vi bilen och jag smög ner och kikade närmare med mobilkamera i högsta hugg.
Det var precis så förtrollande och magiskt som jag trott, om inte mer.
Åh, jag hade kunnat stanna där en evighet!

En liten spång över en porlande å som mynnar ut i en stilla liten sjö alldeles täckt av näckrosblad och näckrosor. Solen strilade ner genom lövverket och ljuset speglade sig i vingarna på trollsländorna som flög ovan näckrosorna.

Förstår du varför min fantasi fick fart?
Jag var säker på att det skulle dyka upp ett skogsväsen när som helst!

Magisk heter min Lo:

Jag har målat med acrylfärg och la in en bit av en boksida i färgen.
Sen målade jag trädet så att det kom ut ur bild och gjorde likadant med några av buskarnas skira blad.
Jag har stämplat swirls runt kanterna på LO:n för att centrera fotot och i dem limmat fast små rhinestones.
Dropparna på murgrönans blad är små glaspärlor som jag även strött runt fotot.
En liten bit punchinella i honungsfärg samt Ostelot för att mjuka upp.

Något mindre dekorerade är vykorten som jag bloggar jag hos Scrapparazzi: Clean & Simple. Gå in och kika!

Ha det gott denna fredag!

Posted in LO

Kommentera

