Ännu ett Dt alster för Scrapparazzi

Snöflingor i guld:

Om det är jul så ska det glittra ordentligt.
Den här gången har jag lekt med glitter i guld och guldhjärtan.

Snöflingorna är dubbelhäftande tejp som du gnuggar fast på papperet. Eftersom alla sitter på samma ark så är det lättare att klippa ut dem och placera varje snöflinga för sig där du vill ha dem. Sen häller du på rikligt med glitter och skaka av det som inte fäster. Tryck lite försiktigt på glittret så att du ser att det sitter ordentligt.
”Bandet” längst ner på kortet är vanlig dubbelhäftande tejp som jag hällt glitter på.
Ett tips när du använder glitter: Ha en bricka under med ganska skarpa hörn på så kan du lätt hälla tillbaka det glitter som blir över och du slipper få glitter överallt på bordet.
Som tur var kom jag på det innan jag började. 🙂

Fortsättningen på mina ”plågoandar”.
Idag var jag hos kiropraktorn och när vi väl rett ut var på kroppen jag hade problem/ont så skakade han på huvet.
”Nog för att jag gillar utmaningar men det här är ju löjligt”!
Vad ska man säga på det??
Sen var det dags att kramas. Eller snarare han kramade, klämde och tryckte på nästan hela mig.
Inte de partierna där jag har svagt gulnande blåmärken sen i fredags för han tyckte att de partierna var nog så irriterade redan att det kunde bli för mycket för kroppen med mer.
O yeeeaa! (Sagt med ironi).
Sen tryckte han lite till, knäckte, bände o vred och min kropp knakade som en gammal pinnstol. Fast det känns lite bättre nu faktiskt.
”Om några dagar kan du får träningsvärk där jag tryckt extra mycket”.
Nu har jag ont i mina rumpmuskler i alla fall. För de tryckte han väldigt mycket på. Och nu menar jag sjukt ont mycket.
Är det hopp om livet eller är det helt kört frågade jag innan jag skulle gå.
”Nä, det där kan vi fixa men det kommer ta lite tid”.
Jag nickade och när jag gick mot bussen tänkte jag att, tja, han gillade ju utmaningar. 😉

Aj,aj,aj.

Posted in Okategoriserade

2 thoughts on “Ännu ett Dt alster för Scrapparazzi

  1. Han kunde ha sagt som min kiropraktor gjorde….
    *gnuggade sina händer* och med förtjust röst talade om att min kropp var som ett smörgåsbord.
    Han var dyngsvettig efter mitt pass. Det har jag aldrig blivit av ett smörgåsbord. ;-P

    Gilla

Kommentera

