Årets första inlägg…

Den första januari 2013.
Det känns alltid lika konstigt att byta årtal och dessutom komma ihåg att skriva rätt i början av året. Det brukar ta halva januari innan det funkar.

Vi firade nyårsafton hemma hos svåger med familj. Det var första gången på väldigt länge som vi inte var hemma hos oss och det var trevligt.
När vi kom hem blev vi kvar i tv soffan och tittade på Hulk så vi kom inte i säng förrän två. Oops!
6 timmar senare vaknade jag och full av energi har jag roat mig med att baka hela dagen.
Det började med att vi kom på att frukostbrödet var slut så det fick bli scones. Efter frukost bakade jag bröd och när jag stod där mitt i degen så kom jag på att kanelbullar var rätt länge sen. När jag letade fram receptet till kanelbullarna så hittade jag receptet på kokostoppar och de går ju så fort att det blev såna också.
Sen började jag fundera på vad vi ska ha till lunch i morgon och ja, då fick det bli finska piroger.

Nu blir det film med gofika!

Ha det gott!

image

Posted in Okategoriserade

Kommentera

