Plötsligt hade jag inte så mycket…

Från början hade jag några rullar som hamnade lite här och var i lådorna. Sen insåg jag att de var mycket lättare att hitta om jag la dem tillsammans och så behövde det inte bli en total överraskning varje gång jag råkade på en.
Efter ett tag kom jag på att en hållare för hushållspapper var en bra förvaring. Plötsligt och utan att jag ens förstod hur så hade jag två sådana hållare och dessutom några bredvid i väntan på en tredje.
När jag skulle på träffar var det ingen vidare bra förvaring och jag var alltid tvungen att snabbt som ögat hitta på en tillfällig lösning.

Plötsligt kom en av killarna med denna låda från IKEA och sa att den inte behövdes hos dem längre och den hamnade som allt annat på frysboxen i väntan på att transporteras till förrådet. Den var ju uppenbart i vägen där men i stället för att flytta den vidare så muttrade jag bara om den flyttade den sen tillbaka när jag hämtat det jag skulle ha ur frysen.
Tills jag återigen satt och tittade på mina washi tejp som jag behövde byta förvaring på.
Sagt och gjort och de passade ju så bra:

image

Och nu får jag ju plats med ännu fler för nu ser det ju rent löjligt tomt ut. Eller hur!?
Nu ska jag bara leta rätt på locket som jag tror finns inne på vinden…hmmm.

Ses snart!

Posted in Okategoriserade

One thought on “Plötsligt hade jag inte så mycket…

  1. Vilken mysig blog du har! Jag hittade hit från washigruppen på Fb. Och vilken tur du hade som fick ”ärva” en sådan praktisk förvaring.

    Gilla

Kommentera

