Grill i solen.

Nu har vi invigt grillsäsongen på allvar här hemma. Det blev grillspett, fläskytterfilé  med ugnsrostade blandade grönsaker.

För att undvika kolhydrater så höll vi oss till broccoli, palsternacka, paprika, vitkål, fänkål och kålrot. Jag ringlade på lite balsamico, flingsalt och lite olivolja och sen fick den stå och gosa till sig i ugnen tills grönsakerna blev all dente.

Grillspetten gjorde jag av köttfärs, ägg och jag skulle haft i ströbröd men upptäckte att den var slut. Där står jag med händerna i skålen och undrar vad gör jag nu. Ja, jag kunde ju gått och handlat såklart men nä, det orkade jag inte. Tänk, tänk, tänk!

Tillslut ut kom jag på att ta lite, lite vetemjöl och havregryn. Mjölet binder ju och ja havregrynen åkte med de också. Och resultatet blev över förväntan när spetten blev krispiga pga havregrynen.

Det är så kul varje gång mina ”Karlssons blandningar” blir en hit. ”Skutt!”

Här är dagens kortsvit:

image

image

20140427-185452.jpg

 

Ha en fortsatt trevlig söndag!

💖

Kommentera

