Bakis.

”Tips från coachen” brukar vi säga på jobbet när vi gör saker som kanske inte var det optimala sättet att göra något på.

Dagens tips från coachen är väll egentligen inget nytt utan snarare något som många av oss gör gång på gång utan att lära sig ett dugg. Drick inte för mycket sprit! I mitt fall blev det vääääldigt många GT i går kväll.

I morse snurrade hela världen och jag hade väldigt ont i huvet av vätskebristen i kroppen. Men det löser sig ju alltid. Två alvedon och en och en halv liter vatten senare så börjar jag må som vanligt igen. Eller ja, någorlunda.

Men vi hade kul i går och jag lär väll göra om det igen antar jag.

Medan jag väntade på att mitt inre tivoli skulle sluta snurra så satt jag och kollade på FB och såg en video om hur mobilberoende vi är och det är så sant det han säger i videon. Nu lyckas jag inte få videon att hamna här men du får i alla fall länken.

http://m.youtube.com/watch?v=Z7dLU6fk9QY

Jag känner igen mig precis som många andra men jag har också valt bort mitt användande av mobilen. Ja, jag har den i fickan på jobbet för att vara nåbar men jag måste inte titta i den vid varje pling och jag umgås hellre med mina medarbetare på jobbet än att surfa och spela som jag gjorde förut.

Ett litet kort visar jag såklart i dag igen:

image

Ett mer somrigt kort blir det i dag och när man öppnar upp det så blir det som en picknick i det gröna.

Åh, vad jag längtar till sommaren nu!

image

Ha det gott alla och lägg ifrån dig mobilen och upplev på riktigt!

👀

Kommentera

